středa 11. dubna 2018

Tatranková buchta

Suroviny:
4 vejce
200 g krupicového cukru
250g hera
3 tatranky
350 g polohrubá mouka
1 prášek do pečiva
300 ml mléka
5 lžic rumu
-------------------------
250g hořká čokoláda
trocha ztuženého tuku
1-2 tatranky

Postup:
Nejprve si oddělíme žloutky od bílků a z bílků vyšleháme tuhý sníh - se špetkou soli.
Poté si v míse smícháme žloutky, heru, cukr a pořádně promixujeme. Pak přidáme nastrouhané tatranky, mouku s práškem do pečiva, zalijeme mlékem a rumem a nakonec tuhý sníh z bílků - vše promícháme. Vytvořené těsto nalijeme na vymazaný a moukou vysypaný plech. Pečeme na 200 stupňů (horkovzduch) asi 15 minut. V menším hrnečku si rozpustíme ztužený tuk, do kterého přidáme nalámanou čokoládu a vytvoříme tak polevu - nalijeme na vychladlou buchtu a nakonec posypeme nastrouhanou tatrankou. Dáme ztuhnout do lednice.

Zdroj:
https://recepty.vareni.cz

4 komentáře:

  1. Páni, ta vypadá dobře! :) Poslední dobou mám ráda takové oplatky a tatranky, takže by mi to mohlo hodně zachutnat! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej a uvidíš, hledala jsem nějakou rychlovku a tahle mi padla do oka... mě zachutnala moc :)

      Vymazat
  2. Není moc sladká? Taťkova přítelkyně předminulé Vánoce dělala tatrankové kuličky a ještě to osladila a to se nedalo jíst, jak to bylo přeslazené :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat