středa 21. prosince 2016

Výborné perníčky (nikdy neztvrdnou)

Suroviny:
800 g hladké mouky
200 g moučkového cukru
4 vejce
8 lžic medu (vlažného)
1 lžička sody
250 g Hery
perníkové koření
citronová kůra
1 lžíce kakaa (na tmavé těsto)

Zdobící krém:
moučkový cukr
(pořádně prosetý přes sítko)
1 bílek
citronová šťáva

Postup:
Z uvedených surovin vypracujeme těsto a vykrajujeme libovolné tvary. Doporučuje se nechat těsto 24 hodin v lednici, ale já to dělám hned a jsou výborné, takže to není potřeba. Pečeme na 200 stupňů (horkovzduch) asi 15 minut. Po vytáhnutí z trouby ihned natřeme rozškvedlaným vajíčkem, aby se perníčky krásně leskly a necháme úplně vychladnout. Vychladlé perníčky zdobíme dle vlastní fantazie bílkovým krémem, který dáme do zdobícího fóliového sáčku.

 

6 komentářů:

  1. A já zrovna vždy sháním takové, aby byly kamenné. Ale máš je krásné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Přítelova mamka dělá taky ty ,,kamenné", ale já mám nejradši tyhle měkké :)

      Vymazat
  2. My už máme napečené, babičkin recept nikdy nesklame:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
  3. máš je krásné, já ještě teď letím ty svoje zdobit :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně ozdobené! Hlavně ten měsíček se mi moc líbí :)

    OdpovědětVymazat